گلدشت بروجرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 8 خرداد 1396
بازدید : 45
نویسنده : rahnama-safar

گلدشت نام مكاني سرسبز و جنگلي با صفا و انبوه در غرب شهرستان بروجرد مي ­باشد كه با شهر ۱۲ كيلومتر فاصله دارد و توسط جاده اي آسفالته به شهر متصل مي گردد. گلدشت مكاني شناخته شده در ميان اكثر مردم بروجرد و همچنين مسافران و گردشگراني كه بروجرد را به عنوان مقصد گردشگري خود انتخاب مي كنند مي­باشد.
طبيعت زيبا و درختان انبوه، طبيعتگردان و گردشگران را به سوي گلدشت جذب مي­ كند. گلدشت در واقع يك دره و جلگه وسيع در دامنه كوه هاي سر به فلك كشيده ي زاگرس است كه محدوده اين منطقه از غرب تپه چغاي بروجرد آغاز و تا منطقه اي به نام كپرگه كشيده مي شود.
سراسر گلدشت پوشيده از درختان سيب، آلبالو و گيلاس است كه عطرميوه ها و شكوفه هاي آن فضاي گلدشت را عطراگين كرده است. كشاورزي هم در گلدشت به بركت وجود رودخانه ي پر آب گلرود بسيار رونق دارد و سبب به وجود آمدن روستاهاي متعددي در اين منطقه شده است. در روزهاي بهار و تابستان با بازديد از گلدشت به عمق علاقه ي مردم بروجرد به اين دشت پي ببريد چرا كه در اين ايام مردم بسياري براي گذراندن اوقات فراغت به اين منطقه مي آيند.
گلدشت منطقه‌اي وسيع است و سراب‌ها و چشمه‌هاي گوناگوني در اين دره آبرفتي وجود داره و آب ناشي از ذوب برف‌هاي قلل كوه گرين و كوه ميش پرور باعث روان شدن رودخانه‌اي دائمي در اين ناحيه شده كه به تبع آن كشاورزي و باغ‌داري در اين ناحيه سرسبز از رونق زيادي برخوردار شد.

منبع:سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: گلدشت بروجرد , جاذبه هاي گردشگري لرستان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com